.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف ماهی در كشور نصف میانگین جهاني

شمال نيوز: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه رونق صادرات در گرو توسعه شهرک های صنعتی پرورش ماهی است،گفت: شیب دریاچه خزرچون به طرف کشورهای آسیا میانه است سهم این کشورها از برداشت ماهی بیشتر است به همین جهت اگرسیستم صیادی کشورصنعتی شود با افزایش میزان برداشت ونیز توسعه پرورش این نوع ماهی ها علاوه براینکه نیازداخلی تأمین می شود می توان صادرات ماهی را نیز رونق داد.

کمال علی پورخنکداری درگفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی درکشوربسیار پایین است، گفت: سرانه مصرف ماهی دردنیا حداقل 15 کیلوگرم می باشد که متأسفانه سرانه مصرف ماهی درکشور حدود 10کیلوگرم پایین ترازسرانه مصرف آن در دنیا است.

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه وجویبار درمجلس شورای اسلامی، با تأکید برعملکرد ضعیف وزارت بهداشت و درمان، تصریح کرد: براساس قانون برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت و درمان موظف به آموزش فرهنگ تغذیه به مردم است که متأسفانه به علت عملکرد ضعیف این وزارتخانه شاهد مصرف فقط ۵ کیلوگرم ماهی در سبد غذایی خانوارها هستیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم، فعال نشدن صنعت دریا را از دلایل کاهش سرانه مصرف ماهی دانست و اظهارداشت: صنعت دریا فقط معطوف به موضوع کشتیرانی و کشتی های ماهی گیری نیست بلکه آنچه که در این صنعت حائز اهمیت می باشد کارخانه های صنعت پروتئین سفید و محصولات شیلات ازجمله ماهی است.

علی پورخنکداری، ادامه داد: متأ‌سفانه سازمان شیلات کشور اجازه ی پرورش انواع ماهی ها از جمله ماهی های سردآبی و خاویاری و قزل آلا را درکنار دریا به صورت قفسی و توری نمی داد که خوشبختانه طی جلسات متعدد درشورای برنامه ریزی استان مازندران و وزارت جهاد کشاورزی مجلس توانست مجوز پرورش انواع ماهی ها را در کنار دریا به صورت قفسی و توری فعال کند.

وی، ساخت شهرک های صنعتی پرورش ماهی را در کشور از دلایل کسب موفقیت درصنعت دریا دانست و تصریح کرد: متأسفانه سازمان شیلات کشور مجوز پرورش انواع ماهی از جمله ماهی های سردآبی و خاویاری و قزل آلا و آمور را دریک مکان به علت شیوع و گسترش بیماری و ویروس نمی داد که خوشبختانه مجلس توانست با برنامه ریزی وزارت کشور مجتمع های پرورش ماهی را در کشور فعال کند.

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه وجویبار درمجلس با انتقاد ازاینکه متأسفانه هنوزسیستم صیادی کشور به صورت سنتی است، ادامه داد: ژاپنی ها با ورود به دریای عمان و سید ماهی ساروین توانسته اند در کوتاهترین زمان با استفاده از صنایع تبدیلی و فرآوری ساروین را به کنسرو ساروین تبدیل کنند ودراین زمینه ارزش افزوده بسیاری برای کشورشان داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، باتأکید براینکه علاوه بر توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات شیلات صنعت کشتیرانی و صید کشور نیزباید صنعتی شوند، گفت: شیب دریاچه خزرچون به طرف کشورهای آسیا میانه است سهم این کشورها از برداشت ماهی بیشتر خواهد بود به همین جهت اگرسیستم صیادی کشورصنعتی شود با افزایش میزان برداشت ونیز توسعه پرورش این نوع ماهی ها علاوه براینکه نیازداخلی تأمین می شود می توان صادرات ماهی به سایرکشورها هم داشته باشیم. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.